mk.


Stacja kolejowa

2008r.
2008 r.

2008r.
2008 r.

2008r.
2008 r.


2009 r.


2011 r.

2011 r.
2009r.
2011 r.

2012 r.

2012 r.

2012 r.

2012 r.
2012r.
2012 r.

2012r.
2012 r.


2013 r.

2013 r.

2013 r.
Stacja Bieniów - styczeń 2014
2014 r.
Stacja Bieniów - styczeń 2014.
2014 r.

Budynek stacji powstał w XIX w. Kiedyś ważny węzeł komunikacyjny, budynek tętniący życiem, dziś pomału popadający w ruinę.

"Pamiątka po towarzyszach".2011r.

Poczekalnia i okienko kasy biletowej. 2011r.

Kasa biletowa od dyżurki.

Ciekawostka: Pamiątka po "towarzyszach" z 1945 r. Mało widoczny napis na ścianie: "Mин не обнаружено - Багаев". Min nie znaleziono - Bagajew.
Wnętrze poczekalni i okienko kasy biletowej oraz kasa biletowa od strony pomieszczenia dyżurnego ruchu.

Nastawnia główna Bn .01.05.2011r.

Wnętrze nastawni. 2011r.

Eisenbahnsignalwerke z 1924r. 2011.

Nastawnia główna "Bn", przy drodze krajowej nr 27, Zielona Góra - Żary. Steruje ruchem pociągów w kierunkach Żary i Lubsko.

Nastawnia Bn1, na rozgałęzieniu szyn w kierunkach Zielona Góra i Żagań. 2009r.

Wnętrze nastawni "Bn1"

Fisenbahnsignal. Hein Lehman, Berlin z 1924r. 2011r.

Nastawnia "Bn1" przy wyjeździe w kierunku Zielonej Góry i Żagania.

Szalety.2010r. Wieża wodna.2011r. Schronisko kolejowe. 2011r.

Obok stacji do końca lat 80 XX w. znajdował się park a w nim nieczynne już od wielu lat XIX w. szalety.

Z drugiej strony stacji znajduje się budynek schroniska odcinka drogowego PKP, a na nim zatarty już napis "Kolejarze głosują 3 x Tak", przypominający referendum ludowe z 1946 r.


1913 r. - Widoczna 2-piętrowa wieża wodna, oraz budka dróżnika.

W latach 20' modernizowano linię kolejową, wybudowano nastawnię.

Trochę dalej, obok nastawni, dawna kolejowa wieża wodna (wieża ciśnień), o rzadko spotykanym kształcie, na początku XX wieku posiadała 2 piętra (widać to na dawnych pocztówkach). W latach 20' i 30' ubiegłego wieku modernizowano linię kolejową, najprawdopodobniej w tym czasie "zniknęło" piętro wieży, a za to wybudowano nastawnię.


Strzałkami oznaczono schron przeciwlotniczy w budynku stacji (2011 r.)


Ziemianka w pobliżu schroniska pełniąca rolę magazynu paliw (2011 r.)


Kozioł oporowy na torze nr 4, w tle nastawnia "Bn1" (2011 r.)


Rozebrany tor nr 5 (2011 r.)


Rampa i mur oporowy przy magazynie (2011 r.)


Rampa za schroniskiem (2011 r.)


Studnia, w tle nastawnia "Bn" (2011 r.)


2015 r.

Przed wojną w Bieniowie istniały 2 wiadukty kolejowe.
Pierwszy, niedaleko nastawni "Bn1", na szlaku Bieniów - Żagań, istniał do 1965 r. i łączył drogę z Bieniowa Górnego do Złotnika, dzisiaj zostały tylko filary.
Drugi, za przystankiem Bieniów Górny, na szlaku Bieniów - Zielona Góra,  łączył drogę z Bieniowa Górnego do Włostowa, przetrzymał zawieruchę wojenną, ale po wojnie został rozebrany, do dziś zachowało się niewiele, filary leżą w rowie wzdłuż toru, a nasypy są częściowo rozkopane.

 


Widok w kierunku Złotnika (2009 r.)


Widok w kierunku Dąbrowca (2011 r.)

 

W 2016 r. - Kolej rozebrała schronisko oraz magazyn przy budynku dworca. Na początku 2017 rozebrano XIX w. szalety. Więcej informacji tutaj.

mk

Więcej informacji o kolei w Bieniowie.
Historia kolei w Bieniowie

 

Wstecz

 


Strona główna Historia Galeria zdjęć O Bieniowie Ogłoszenia Wydarzenia Napisz do nas