III Rajd Rowerowy Szlakiem Księdza Macieja Sieńki

16 sierpnia 2015 r. - ponad 30 osób wzięło udział w tegorocznym rajdzie, który prowadził trasą: Bieniów - Biedrzychowice - Łukawy - Lubanice - Surowa i kończył się w Bieniowie przy Izbie.

Wyruszyliśmy spod plebani, a po drodze dołączali się inni uczestnicy rajdu. W Biedrzychowicach, wzięliśmy udział w mszy świętej, oraz zwiedziliśmy wystawę poświęconą ks. Maciejowi.

W drodze do Łukaw, zboczyliśmy nad „Czarny Staw” z malowniczą wysepką i tajemniczym kamieniem, na którym wyryto: "Johanna Jnsel. 23.5.1911"

Kolejnym etapem były Lubanice, gdzie zwiedziliśmy kościół M. B. Różańcowej.
W środku znajduje się witraż M. Lutra, bodajże jedyny w naszym województwie, jaki znajduje się w kościele katolickim.
Na szczycie dachu świątyni znajdują się 2 krzyże pokutne. Według legendy człowiekowi, który za młodu popełnił zbrodnię, w późniejszym czasie zmarło, zaraz  po urodzeniu 11 jego dzieci. W pokucie wybudował kościół z 2 krzyżami i wtedy urodziło mu się 12 zdrowe dziecko.
Przed bramą kościoła znajduje się kaplica z krucyfiksem, według przypowieści wykonany przez Miklawusa Jakubicę, pastora, który pierwszy przełożył Nowy Testament na język serbołużycki.

Następnie przez Surową udaliśmy się w drogę powrotną, po drodze mogliśmy zobaczyć pomnik przyrody - dąb „Bartek”.

Wycieczka zakończyła się przy Izbie, gdzie na strudzonych oczekiwał posiłek.

Organizatorem  rajdu było Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Wsi "Razem" w Bieniowie.